ЗДО "Ромашка", с. Слобідка
Вінницька область, Хмільницький район

Звіт

АНКЕТА-ЗВІТ

директора закладу дошкільної освіти «Ромашка»

с. Слобідка Іванівської сільської ради

 Коломієць Катерини Олександрівни

за 2022-2023 навчальний рік

 

Даний звіт складено відповідно до Наказу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в України», який запроваджено з 5:30 ранку 24.02.2022, Закону України № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року, листа відділу освіти, культури, молоді та спорту Іванівської сільської ради від 02.06.2023 року, Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005 року №178.

Мета звітування: Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора:

Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданням звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління  закладом дошкільної освіти.

ЗДО «Ромашка» діє згідно з:

– основними положеннями Конституції України,

– Законом України «Про дошкільну освіту»,

–  Положенням «Про дошкільний навчальний заклад»,

– Законом України «Про охорону дитинства»,

–  Конвенцією «Про права дитини»,

– Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234),

– Гранично допустимого навантаження на дитину у закладах дошкільної освіти різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2016 № 446 та іншим процесуальним законодавством та нормативно – правовими актами, які регламентують діяльність закладів дошкільної освіти в Україні,

–  згідно Базового компоненту дошкільної освіти,

– Колективним договором між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом,

– Правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій,

– Статуту закладу,

– за освітньою програмою для дітей  «Українське дошкілля».

 

Загальні відомості про заклад дошкільної освіти

 

Заклад освіти

 ЗДО «Ромашка»  с. Слобідка Іванівської сільської ради

Власність – комунальна

Контакти дошкільного навчального закладу

22433 , Вінницька область, Хмільницький район, с. Слобідка, вул. Руданського, 95-А

Е-mail: kolomieckatja@ukr.net

Тип дошкільного навчального закладу

Одна  група для дітей віком від трьох до шести (семи) років  

Прізвище, імʼя, по-батькові керівника, директора

Коломієць Катерина Олександрівна

Рік побудови

2020

Проектна потужність

   20 місць

Мовний режим

українська

Режим роботи закладу дошкільної освіти

З 10,5 годинним перебуванням

Початок роботи – 7.30 год.,

кінець роботи – 18.00 год.

Кількість груп,

кількість дітей за списком

1 група

21 дитина

Спеціальні групи

Відсутні

Санаторні групи

Відсутні

Додаткові освітні послуги

Відсутні

Робота гуртків, секцій

Відсутні

 Пріоритетний напрямок роботи закладу освіти:  загального розвитку.

Кадрове забезпечення

В садочку працює 3 педагогічних працівника, з них вищу освіту мають   2 особи, 1 – молодший спеціаліст. Всі педагоги проходять атестацію раз в 5 років. На даний час в садочку працює  інструктор з фізичного виховання (0,125ст), сестра медична (0,5ст), музичний керівник 0,25ст.

Колектив ЗДО складається з 9 осіб, з них 6 обслуговуючого персоналу. 1 працівник знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до 3 років.

Заклад укомплектований педагогічними кадрами на 100 % , їх розстановка умотивована: педагоги призначені на посади відповідно до педагогічної освіти за дипломом. При розстановці кадрів  враховано досвід працівників, їх психологічну сумісність, рівень емоційного комфорту, індивідуальну спрямованість. Програмове забезпечення освітнього процесу в ЗДО в 2022-2023 навчальному році складалось з інваріантної частини, сформованої на державному рівні в межах Базового компоненту. Зміст дошкільної освіти  визначався Освітніми програмами «Українське дошкілля» для молодшого та середнього дошкільного віку.

Організація діяльності  закладу здійснювалась відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»  (лист МОН України від 30.07.2020 № 1/9-411),  для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу педагоги керуватись Переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2022/2023 навчальному році.

 

Аналіз роботи протягом  2022-2023 навчального року у ЗДО «Ромашка».

 

Навчальний рік у ЗДО розпочався з 01 вересня 2022 і  закінчився 31 травня 2023 року. Дошкільна освіта впродовж 2022- 2023 н.р. надавалась для вихованців ЗДО – дистанційно. Причиною дистанційної освіти є агресія з боку Російської федерації, введення воєнного стану в Україні з 24.02.2022 року та його продовження по теперішній час. З 01 червня 2023 по 31 серпня 2023 ЗДО  переходить на літній період роботи. Колектив закладу буде працювати та надавати послуги в дистанційному та змішаному  режимі роботи для вихованців та їх батьків. В звичайному очному режимі, заклад дошкільної освіти «Ромашка» с. Слобідка Іванівської сільської ради працює за 10,5-ти годинним режимом перебування дітей, а саме з 07.30 – до 18.00 годин, за п’ятиденним робочим тижнем. З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу  з 2022 року організовано сучасний сайт ЗДО  https://slobidka.dytsadok.org.ua , де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти. Плановий контингент за 9 місяців 2022-2023 навчального року (вересень-травень) в онлайн - форматі складає: 195 робочих днів, 4228 діто-днів, онлайн-відвідування  2706 діто-дні – в середньому 64%, онлайн-відсутність 1522 діто-дні – в середньому 36% . Причиною відсутності відвідування дітей закладу є – введення воєнного стану в Україні та переведення дітей на дистанційний формат освітнього процессу.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Листа міністерства освіти і науки України від 27 липня 2022 р. № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році» в дошкільному навчальному закладі  функціонувала 1 група для дітей віком від трьох до шести (семи) років, всього 21 дитина. У зв'язку з продовженням дії воєнного стану та виїздом дітей за межі села, станом на лютий 2023 року було проведено дистанційне опитування серед батьків щодо вступної компанії дітей – випускників до першого класу. За результатами опитування встановлено: що 4 дитини подають документи до шкіл. Всі батьки випускників були проінформовані про умови вступної компанії дітей до першого класу та терміном подачі пакету документів.

 

Протягом року:

– проводились заходи з дезінфекції та дератизації;

– послуги Інтернету;

– поточний ремонт комп’ютерної техніки (заправка картриджів);

– вивезення сміття.

Постійно проводиться підготовка території та приміщень:

– очищення території закладу від сухоцвіту та опалого листя.

–  скошування трави,

–  посипання доріжок в період ожеледиці,

– висаджування квітів на центральних клумбах.

Є  ще багато проблем, які плануємо вирішувати  це:

  • встановити стрічку проти сковзання на сходинках садочка;
  • встановлення пожежної сигналізації;
  • встановлення огорожі навколо дитячого садочка.

На час воєнного стану в Україні, заклад дошкільної освіти перетворився на сучасний пункт з допомоги Збройним силам України (далі ЗСУ) та вимушеним переселенцям з зони тимчасово окупованих територій України(далі ВПО). Для організації  гуманітарної допомоги активна підтримка надавалась працівниками садочка,  батьками вихованців, мешканцями  села. В харчоблоці закладу готувались різні страви, які передавались ЗСУ та ВПО. В приміщенні садочка було організовано місця з одягом,  який безкоштовно отримували всі бажаючі ВПО. А також було організовано плетіння маскувальних сіток для наших захисників.

Освітній процес в ЗДО будувався на відповідному програмно методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. Згідно з рішенням педагогічної ради ЗДО (протокол №1 від 31.08.2020 року) освітній процес у закладі здійснюється за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (рекомендовано МОН України, лист від 23.05.2017р. № 1/11-4988, за заг.ред. О.В. Низьковської.) Пріоритетними напрямками роботи педагогічного колективу в 2022-2023 навчальному році було визначено слідуючи завдання: 1. Забезпечення психолого – педагогічного супроводу надання дошкільної освіти в умовах змішаного освітнього процесу в тріаді: педагог, батьки, діти; 2. Формування національно- патріотичної свідомості у дошкільників в умовах сучасного закладу дошкільної освіти шляхом використання інтерактивних технологій в межах реалізації освітнього проєкту «Дітям про Україну». Тісна співпраця педагоги – діти – батьки дала вагомий результат, щодо виконання річного завдання закладу. Дистанційна форма навчання дозволила батькам стати свідомими в освіти своїх дітей, бути партнерами в спільній роботі з педагогами. Завдяки опануванню інформаційно комп’ютерним технологіям і батьки й педагоги забезпечили той тандем, який неможливо було удосконалити під час звичайного відвідування дітьми ЗДО. Сподіваємось, що дане партнерство та плідна налагоджена робота в тріаді педагоги-діти-батьки залишиться гарним досвідом для всіх учасників освітнього процесу.

 

Заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», листа МОН України №1/9-419 від 02.07.2019 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році» в  закладі   4 дитини ідуть з 1 вересня в загальноосвітні навчальні заклади. Решта дітей залишається у садочку.  У зв'язку з веденням воєнного стану  було проведено дистанційне опитування серед батьків щодо вступної компанії дітей – випускників до першого класу. За результатами опитування встановлено: що 3 дітей подали документи до гімназії села Слобідка, одна дитина до ліцею с. Іванів.     Варто відмітити роботу педагогічних працівників за сумлінне відношення до дітей та виконання своїх посадових педагогічних зобов’язань, але нажаль педагоги не мали можливості провести повноцінну підготовку дітей до школи. Тому впродовж літнього періоду 2022 року вихованцям та батькам вихованців буде запропоновані дистанційні заняття та консультації, щодо підготовки дітей до школи. Не дивлячись на припинення освітнього процесу, з приводу введення воєнного стану в Україні,  діагностика  виявлення рівнів знань дітей була проведено завдяки анкетування батьків, які погодились дати об’єктивну оцінку своїм дітям. Опитування батьків з’ясувало, що діти старшого дошкільного віку мають підготовленість до школи – 75% .

Для роботи  з дітьми стала необхідність створення відповідної матеріальної та навчальної бази (добір та розробка ігор, конспектів занять, наочності, обладнання тощо).

Протягом навчального року систематично проводились різноманітні форми  роботи з педагогами з різних питань організації освітньої діяльності згідно відповідних розділів річного плану.

Для вирішення річних завдань були підготовлені змістовні консультації для педагогів відповідно до річного плану, педагогічні ради, виробничі наради, оперативні наради.

Заклад дошкільної освіти в цілому забезпечений нормативно-правовою базою, зокрема актами законодавства про освіту, про працю, про охорону дитинства тощо.

Також, згідно плану, педагоги  займаються самоосвітою, реєструються на вебінарах.

Вся ділова документація  працівників в закладі велась державною мовою з дотриманням нормативних вимог.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Отже, слід зазначити, що робота педагогічного колективу проводилася на достатньому рівні, її результатом є такі показники:

–        підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;

–        високий рівень вихованості та розвитку дітей;

–        сприятливий психологічний клімат у колективі.

–       проводиться певна робота щодо підвищення зовнішнього іміджу закладу.

Головна мета нашого закладу є реалізація прав маленьких громадян на  здобуття дошкільної освіти, а пріоритетним напрямком є – виховати здорову, розумну,  щасливу  дитину.

 

У 2022-2023н.р.колектив закладу приймав участь у різноманітних заходах, святах та розвагах, а саме:

ВЕРЕСЕНЬ - руханка «Уклін рідній землі», руханка «Танцюють всі», розвивальне відео «Чистота – запорука здоров’я» (валеологія);

ЖОВТЕНЬ - «День козацтва» - руханка «Козаки йдуть», KIDS –аеробіка «Здоровим будь»;

ЛИСТОПАД – розвага «Тихо осінь ходить гаєм»,  вечір розваг. БЖД 

«Правила безпеки вдома», вечір розваг. Розвиваючі мультфільми  «Тварини для дітей». Ритмічна вправа на мелодію української пісні «Два півники»

 ГРЕДЕНЬ - Аплікація «Портрети тварин з газети», фотогалерея - «7 грудня – День української хустки», вечір розваг «Лялькова дитяча новорічна вистава «Чарівна рукавичка», аплікація «Новорічна ялинка»;

СІЧЕНЬ - Вечір розваг «Загадки про зиму»,  статеве виховання гра «Одягни родину», театральна діяльність, подорож в чарівний світ театру;

ЛЮТИЙ - дослідницька – діяльність «Спостереження за льодом. Досліди з льодом» , вечір розваг «ТОП 5 простих ігор з дітьми вдома!»;

          БЕРЕЗЕНЬ -   вечір розваг , мультфільм «Сільська ластівка», руханка «Ой у лузі червона калина», вечір розваг «Танець з лялькою»;

          КВІТЕНЬ - Дослідницька діяльність «Магія з ниткою та мильним розчином», Малювання «Пасочка» (нетрадиційне) «Писанка» (олівцями);

ТРАВЕНЬ -  Ігрова діяльність «Ігри з квасолею», конструювання «Номери служб порятунку» , «Автомобіль» (з паперу) ;

          Та багато іншого…

Окремою ланкою методичної роботи стала організація взаємодії з родинами вихованців. 

Провідною формою роботи з батьками є батьківські збори. Впродовж навчального року були проведені групові батьківські збори, під час яких батьки систематично ознайомлювалися із завданнями, новим змістом і напрямками навчально-виховного процесу, отримували інформацію про нормативно-правове підґрунтя нововведень в освіті. Особливу увагу приділяли індивідуальним формам роботи з батьками. Велика увага в закладі приділялася забезпеченню якісної підготовки дітей до навчання в школі.

 

Одним з напрямів інноваційної діяльності педагогів є впровадження медіа-технологій в освітній процес.

 Вагомих результатів досягнуто вихователями у оволодінні інформаційно-комунікативними технологіями. Використання медіатехнологій в освітньому процесі з дітьми робить процес пізнання яскравим, цікавим і таким, що надовго запам’ятовується (електронні презентації, розвиваючі завдання та ігри, мультфільми тощо).

В  групі облаштовано розвивальні життєві осередки, завдяки яким опановують науку життя, стають компетентними особистостями з притаманними їм індивідуальними особливостями.

Навчальний процес здійснюється протягом дня на заняттях, іграх, повсякденному житті.

При здійсненні реалізації програмових завдань вихователі намагалися розвивати у дітей пізнавальні дії: практичні, сенсорні, за допомогою яких виділяються, усвідомлюються, узагальнюються різноманітні математичні уявлення. У дітей сформувалися вміння узагальнювати, порівнювати, знаходити загальне й відмінне, розрізняти фігури, вибудовувати ряд величин, оперувати цифрами, уточнювати знання про час, орієнтуватися в просторі, складати ціле із частин і ділити ціле на частини.

 

Ігрова діяльність планується і проводиться щоденно протягом дня. 

Більшість вихователів майстерно поєднують вплив гри на виконання освітніх завдань і одночасно зберігають  притаманні грі властивості. Рівень сформованості ігрового партнерства також відповідає віку дітей.

 

Колектив ЗДО спрямовує свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості.

Маю надію в подальшому на плідну співпрацю з відділом освіти, культури, молоді та спорту Іванівської сільської ради,з самою Іванівською сільською радою, з  працівниками ЗДО, з батьками вихованців ЗДО, щоб  усі проблеми  були  вирішенні.

Заходи які ми зробили протягом року направленні на створення комфортних умов перебування дітей в  закладі дошкільної освіти, збереження здоров’я дітей, підготовку дітей до школи, до майбутнього життя в соціумі.  Як ми сьогодні дбаємо про майбутнє дітей, так вони подбають про нас в майбутньому.

За підсумками роботи колективу під час 2021-2022  навчального року  можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.

На завершення бажаю всім міцного здоров’я, гарного настрою, успіхів, благодаті. Вдячна за увагу та підтримку!

Логін: *

Пароль: *